Kultura: inspiracje pierwszej połowy roku cz. I

Za niespełna tydzień kończy się czerwiec, a tym samym pierwsza połowa roku. Ponieważ nie do końca wychodził mi do tej pory projekt inspiracje kulturalne, które planowałam zamieszczać w formie co miesięcznych wpisów, zbieram wszystko to, co kłębiło mi się w głowie od początku 2015 roku. W tym poście znajdziecie moje odkrycia z zakresu wystaw, konferencji i wykładów, w kolejnej części tego cyklu opiszę, co szczególnie zainteresowało mnie w ostatnim czasie w muzyce i kinematografii. Chętnie poczytam również Wasze komentarze na temat tego, co ostatnio ciekawego wpadło mam w oko / ucho.

WYSTAWY

Fashion Art EU, Parlamentarium, Bruksela
Wystawa, którą między 20 listopada 2014 roku a 15 maja 2015 można było oglądać
w brukselskiej siedzibie Parlamentarium stworzona została przez madrycki instytut mody.
Zobaczyć można było 28 projektów, które tworzone były z myślą o oddaniu charakteru korzeni i uwarunkowań kulturowych każdego z 28 krajów członkowskich Unii Europejskiej. Kilka z nich spodobało mi się szczególnie, zwłaszcza te, które widać na poniższym plakacie promującym wystawę.


Gdyby dwa morza miały się spotkać - Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa


WYKŁADY 



Bring luxury on - sztuka sprzedawania dóbr luksusowych
Wykład dotyczący marek luksusowych organizowany przez Fashion Management Club SGH w ramach cyklu Speaking of Fashion. Pierwszy wykład ujmował zagadnienie z punktu widzenia ekonomicznego, naukowego. Prezentacja Tomasza Sikory obfitowała w liczby i elementy statystyki, Podczas kolejnych prelekcji można się było dowiedzieć jak wygląda zaplecze sprzedażowe produktów marek, które można określić jako luksusowe oraz jaka jest specyfika rynku takich produktów. Dla zainteresowanych podaję link do videorelacji przygotowanej przez studio Krasnodębska&Cićkiewicz.


Spotkanie dotyczące budowania marki osobistej z Fashion Pr Girl w Domu Braci Jabłkowskich 
Olka Kaźmierczak to osoba, która już wstrząsnęła światem public relations i mody i coś czuję, że może w nim jeszcze mocno namieszać. Tak w zwyczaju mają bowiem osoby konkretne, znające swoje mocne strony, z pewnością siebie dążące do celu i wiedzące jaki ten ich cel jest. Olkę, już wtedy jako autorkę
bloga Fashion Pr Girl, miałam przyjemność zobaczyć na jednym z pierwszych jej publicznych wystąpień w Krakowie w pierwszej połowie 2014 roku. Mając okazję usłyszeć ją po raz kolejny ponad rok później, mogę stwierdzić tylko, iż jej marka osobista, będąca tematem przewodnim tego spotkania, niesamowicie się w tym czasie rozwinęła. Sama siebie od początku określa mianem autorki pierwszego w Polsce bloga o pr-ze mody. Mam wrażenie, że zrealizowała wszystkie swoje plany, a nawet osiągnęła więcej: regularnie publikuje na blogu, udziela się w mediach społecznościowych, współtworzyła projekt Fashion PR Talks i pracuje zawodowo. Zuch dziewczyna, bardzo jej kibicuję!:)



0 komentarze:

Prześlij komentarz